Užsakykite pageidaujamas paslaugas.
Apie internetinės parduotuvės dizainą
Šiais laikais svetainių kūrimo procese pačio kūrimo labai mažai. Svetainės dabar yra ne sukuriamos, o įdiegiamos, visai kaip programą į savo kompiuterį ar programėlę į išmanųjį telefoną. O kūrybos, suprask – dizaino, dar mažiau arba apskritai nėra.
Šių laikų svetainėms radikaliai pakeisti išvaizdą užtrunka mažiau nei minutę – per administravimo modulį įdiegus vieną iš daugelio puikiai atrodančių dizaino ruošinukų, juos vadina temomis (angliškai themes). Kai kurios iš jų kainuoja, tačiau gerokai mažiau nei dizainerio paslaugos. Turėk tai omeny, kai su svetainių specialistais aptarinėsi dizaino klausimą.
Tesingiausias požiūris: nesureikšminti išvaizdos
Būsimi interneto parduotuvių savininkai sėkmę internetinėje prekyboje tapatina su būsimos parduotuvės dizainu. Interneto parduotuvių kūrėjai tuo naudojasi – gaudo potencialius užsakovus savo svetainėse afišuodami įspūdingas tinklalapių dizaino variacijas, kartais neturėdami su tuo dizainu nieko bendro. Rezultate – kompanijos be dizaino gabumų, laimi klientus, kurie rinkosi specialistus pagal jų dizaino gabumus, o apžavėjusio (svetimo) dizaino nuopelnus nebyliai prisiskiria sau.
Funkcionavimas svarbiau už funkcionalumą
Iš pažiūros viskas paprasta – dizaineriai svetainėms nebereikalingi, tiesiog renkiesi dizaino sprendimą iš šimto ar tūkstančio temų tol, kol galiausiai atrandi patikusią temą ir ją įdiegi. Tačiau tema atsakinga ne tik už svetainės išvaizdą bet ir funkcionalumą bei funkcionavimą. Du terminai, reiškiantys skirtingus dalykus.
Funkcionalumas įgalina svetainės lankytoją atlikti tam tikrus veiksmus. Pavyzdžiui, išrikiuoti katalogo prekes pagal kainą didėjančia tvarka – tai yra naudinga funkcija interneto parduotuvės lankytojui su plona pinigine bandančiam iš didelio sąrašo išsirinkti pageidaujamą prekę.
Tuo tarpu 5 mygtukai, skirti pasidalinti produkto puslapio nuoroda penkiuose skirtinguose socialiniuose tinkluose yra perteklinio funkcionalumo pavyzdys. Tokia funkcija pasinaudos vienas iš šimto lankytojų, tačiau šio funkcionalumo buvimas svetainės puslapio užkrovimą sulėtins visam šimtui lankytojų.
Funkcionavimas yra svetainės našumą nusakantis rodiklis. Grubiai tariant, kuo daugiau įvairių funkcijų, naudingų ar nelabai, bus interneto svetainėje, tuo lėčiau ji funkcionuos. Lėtos svetainės erzina, o susierzinę lankytojai tokią svetainę palieka, tiosiog išeina apsipirkti į kitą interneto parduotuvę.
Su temomis visada įdiegiamas ir papildomas funkcionalumas, kuris gali ženkliai pabloginti svetainės funkcionavimą, todėl temas diegiančio specialisto uždavinys yra patikrinti ir užtikrinti, kad įdiegta tema nesumažins interneto parduotuvės našumo. Perskaityk apie paprastą ir greitą būdą kaip patikimai išmatuoti svetainės našumą.
Turėk omeny, tavo kaip užsakovo žodis yra paskutinis, jei prioretizuosi svetainės estetiką – gali nukentėti svetainės funkcionavimas.

Svetainės išvaizda nėra nesvarbi
Prisimink, dizaino paskirtis – nesuerzinti lankytojo. Kryptingai siek estetikos ir harmonijos arba kryptingai venk mirga-marga rezultato. Geras blogybės pavyzdys yra kalbininkų vadinami šliaužikliai (angliškai sliders) – tai atgyvenos iš praeito dešimtmečio, neigiamai įtakojančios svetainių funkcionavimą, tačiau subtiliai panaudotos – pakankamai veiksmingos.
Gerai atrodanti interneto parduotuvė jos funkcionalumo nepagerins, tačiau blogai atrodančios parduotuvės funkcionalumas mažai ką domins. Todėl svetainės išvaizda nėra nesvarbi, tiesiog dizaino sprendimas turi būti priimtas ne anksčiau laiko – prioritetizuojant turinį ir funkciją. Teisingas eiliškumas: turinys, funkcija ir tik po to dizainas, apjungiantis viską į vientisą patrauklią skaitmeninę erdvę, į kurią lankytojas visada norės grįžti.
Mažiau yra daugiau
Su minimaliu, neperkrautu, neįkyriu dizainu sunku apsirikti. Būtent tokį dizainą siūlo pati WordPress platforma per savo nemokamas temas. Rinktis šias temas kaip pagrindą tolimesniems svetainės stiliaus ir turinio išdėstymo darbams yra geras sprendimas, ypač jei riboja biudžetas. Be to, jos neturi neigiamos įtakos svetainės našumui ir visi šios WordPress tinklalapių programuotojai jas gerai supranta.
Nors programuotojai retai būna geri dizaineriai, tačiau turimų įgūdžių dažniausiai pakanka minimaliai keisti ir adaptuoti temos dizainą pagal užsakovo pageidavimus ar prekinį ženklą. Pavyzdžiui, jei tu jau turi logotipą, galima panaudoti logotipo spalvas tavo svetainės mygtukams, ikonoms, meniu juostai ir kitiems grafiniams elementams – pigus ir efektyvus būdas vizualiniam vientisumui išgauti.
Jei reikia dizaino – reikia dizainerio
Pageidaujant subtiliau atrodančios interneto parduotuvės, dizaino darbus geriau patikėti šios srities profesionalams. Bendraudamas su potencialiais tavo elektronės parduotuvės kūrėjais pasiteirauk ar svetainės dizainu užsiims šios srties specialistas, paprašyk ir nuorodos į jo darbų rinkinį, vadinamą portfolio.
Vertindamas dizaino sprendimus atkreipk dėmesį kiek juose unikalumo, harmonijos ir ar mokėta skoningai akcentuoti tai, kas turi būti akcentuojama elektroninės komercijos tinklalapiuose. Idealu, jei yra galimybė konkretų dizainą įvertinti gyvai – naršant realią svetainę.
Pavykę parduotuvių dizaino sprendimai skatina lankytoją naršyti prekių kategorijas ir kelti produktus į krepšelius. Prasti dizaino sprendimai – blaško dėmesį ir kelia susierzinimą. Jei peržiūrimos svetainės palieka gerą įspūdį, pasiteirauk ar tavo svetainės dizainu gali pasirūpinti tas pats dizaino specialistas – tikėtina, kad šio specialisto tavo svetainei sukurtu dizainu liksi patenkintas.
Jei svetaines kuriančios kompanijos savų dizainerių neturi dažniausiai galės parekomenduoti vieną ar keletą dizaino profesionalų bei neprieštaraus interneto parduotuvę stilizuoti pagal tavo pasirinkto dizainerio viziją. Turėk omeny, kad į elektroninės komercijos projektą įtraukus svetainių dizainerius projekto kaštai išauga, tačiau ilgalaikėje perspektyvoje ši investicija atsiperka.
Jei dvejoji ar tavo prekes parduodančiai parduotuvei tiks šabloninis dizainas – greičiausiai tavo nuojauta teisi – ne. Ypač jei tavo verslas orientuojasi į grožį, estetiką ir prabangą. Tokiu atveju visada prasiverčia pasikonsultuoti su grafiku-dizaineriu.
Mercatura Bona grafikė-dizainerė, kūrybinga ir meniška minimalistinės estetikos šalininkė Neringa kiekvienai tikslinei auditorijai sukuria efektyvias, rezonuojančias vaizdines patirtis. Elektroninės komercijos projektuose klasiškai pritaiko tipografijos, marketingo ir leidinių dizaino patirtį. Su jos grafikos ir dizaino kryptimi susipažink nk.mbmb.lt ir užsakyk Grafika ir dizainas e-komercijai paslaugą.

Palik komentarą